„Banda” stworzy strategię dla Czarnobyla

Agencja kreatywna „Banda” stworzy strategię, która ma celu kształtowanie pozytywnego postrzegania marki Czarnobyl na Ukrainie i na świecie. We wtorek, 10 września w Kijowie podpisano porozumienie w tej sprawie.

– Łącząc nasze wysiłki, będziemy mogli wzmocnić strategię informacyjną agencji i pokazać strefę wykluczenia nie tylko jako punkt turystyczny, ale także jako wyjątkowe miejsce naukowe pod gołym niebem. Ponadto w strefie wykluczenia prowadzone są działania ochronne, przyczyniające się do zachowania i przywrócenia różnorodności biologicznej, rozwoju infrastruktury zarządzania odpadami radioaktywnymi, a także prace w elektrowni jądrowej. To procesy, do których również chcemy przyciągnąć uwagę opinii publicznej i specjalistów – powiedział Witalij Petruk, szef Państwowej Agencji Ukrainy ds. Zarządzania Strefą Wykluczenia.

Jak podkreślił dyrektor agencji kreatywnej „Banda” Dmitrij Adabir, która przygotowała kampanię „Ukraine NOW”, jego firma jeszcze bardziej chce opowiadać o nowoczesnym obliczu Ukrainy. Stwierdził, że tak jak serial HBO zwrócił uwagę na historię Czarnobyla, tak jego agencja chce skoncentrować się na tym, co teraz dzieje się w strefie wykluczenia.

– Czarnobyl stał się potężnym miejscem turystycznym, które w ostatnich latach odwiedziły setki tysięcy turystów. Istnieje tam także wyjątkowa strona naukowa, w której prowadzone są badania z wykorzystaniem najnowocześniejszego sprzętu ochrony radiologicznej, wykopaliska archeologiczne, a nawet testowane są roboty. Naukowcy z całego świata już korzystają z tych osiągnięć, a my chcemy o tym opowiedzieć – stwierdził.

Agencja kreatywna „Banda” przyłączy się do opracowania strategii marki dla Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia, tworząc jej warstwę wizualną. Stworzona platforma będzie promować turystyczny, naukowy i społeczno-gospodarczy potencjał Zony.

(dazv.gov.ua)

Rekord pobity – już 74 tysiące turystów!