Licznik Geigera

Uczniowie odwiedzą Zonę… wirtualnie

Fot. dazv.gov.ua
Fot. dazv.gov.ua

Brytyjscy naukowcy z Uniwersytetu Salfordzkiego we współpracy z Państwową Agencją Ukrainy ds. Zarządzania Strefą Wykluczenia przedstawili uczniom z Kijowa i rejonu kijowskiego nowy projekt edukacyjny. Jego celem jest zapoznanie dzieci z historią katastrofy w Czarnobylu, obecnym stanem flory i fauny w Zonie za pomocą interaktywnych formatów – wirtualnych wycieczek i gier.

– Temat Czarnobyla jest na Ukrainie owiany wieloma mitami i legendami, które, niestety, przekazywane są dosłownie z pokolenia na pokolenie. Powoduje to, że zarówno starsze, jak i młodsze pokolenia postrzegają strefę wykluczenia w sposób zniekształcony. Aby powstrzymać rozprzestrzenianie się legend, musimy zapewnić dzieciom zrozumiałe i wysokiej wartości informacje na temat w Czarnobyla. Projekt uniwersytetu w Salford jest doskonałym narzędziem do tego – powiedziała Kateryna Pawłowa, dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej i Public Relations Państwowej Agencji Ukrainy ds. Zarządzania Strefą Wykluczenia.

Gry i wirtualne wycieczki przetestowali już licealiści ze szkoły przy Kijowskim Uniwersytecie Narodowym im. Tarasa Szewczenki. W ramach prezentacji pilotażowej naukowcy z Wielkiej Brytanii wraz z przedstawicielami agencji zarządzającej Zoną odwiedzą sześć szkół w obwodzie kijowskim. Wnioski z tych spotkań posłużą do udoskonalenia projektu tak, aby w pełni odpowiadał potrzebom uczniom i nauczycieli. Kolejna wizyta w ukraińskich szkołach zaplanowana jest na maj przyszłego roku.

(dazv.gov.ua)