Licznik Geigera

Oto logotyp Czarnobyla!

Fot. cotiz.org.ua / CC BY 4.0

Oto oficjalny logotyp Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia, który zaprezentowany przez Organizacyjno-Techniczne i Informacyjne Centrum Zarządzania Strefą Wykluczenia.

Jaki Czarnobyl zobaczy świat w 2064 r.? To pytanie, które zadają twórcy nowej marki, która ma wesprzeć promocję Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia. Zona ma nie tylko nieść wspomnienia o straszliwej tragedii, ale także być magnesem turystycznym, miejscem działalności naukowej i rozwoju technologii, a także obszarem o unikalnej historii.

Agencja kreatywna „Banda”, która odpowiada m.in. za markę Ukraine.Now, przy wsparciu resortu środowiska, Państwowej Agencji Ukrainy ds. Zarządzania Strefą Wykluczenia i Państwowej Agencji Rozwoju Turystyki pracowała półtora roku nad koncepcją nowej marki strefy wykluczenia.

Prezentacja nowego znaku odbyła się w piątek, 19 lutego.

– Agencja Banda zrobiła dużą pracę i przeprowadziła badania focusowe z ukraińskimi i zagranicznymi grupami. Stworzyła portret typowej osoby odwiedzającej strefę wykluczenia. Na tej podstawie przygotowano strategię i księgę znaku. Co ważne, ta praca została wykonana dla nas za darmo – powiedział Maksim Szewczuk, zastępca szefa agencji zarządzającej Zoną.

– Czarnobylska strefa to wyjątkowe zjawisko na naszej planecie i musimy nieco zmienić podstawową narrację. Tak, to jest strefa wykluczenia, ale to jest strefa rozwoju. Strefa zachowania i pamięci, ale także strefa przyszłości – dodał Bohdan Boruchowski, wiceminister środowiska.

Podstawę grafiki stanowi obramowanie górnej płyty reaktora RBMK. Każdego roku znak będzie ewoluować – kolor czarny sukcesywnie i równomiernie będzie zastępowany przez kolor biały… aż do 2064 r., czyli planowanej chwili całkowitego wyłączenia z eksploatacji elektrowni jądrowej w Czarnobylu.

Zobacz prezentację:

Wraz z logotypem przygotowano także nowy serwis internetowy dla Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia – chornobyl.today. Jest on dostępny także na Facebooku oraz Instagramie.

(cotiz.org.ua)