Agencja kreatywna Banda została nagrodzona za stworzenie nowej tożsamości marki dla strefy czarnobylskiej. Firma otrzymała Srebrnego Lwa w kategorii „Design” na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. To drugi Srebrny Lew w historii Ukrainy i drugi Lew dla agencji.
– Dzisiaj każde zwycięstwo Ukrainy jest bardzo ważne i brzmi wielokrotnie głośniej niż kiedykolwiek. Uwaga całego świata skupia się teraz na Ukrainie, a dla nas jest to niepowtarzalna okazja, by powiedzieć, jak silni jesteśmy. Jesteśmy narodem kreatywnym i otwartym. To szansa na pokazanie poziomu myślenia, innowacyjności i kreatywności w naszym kraju. Bardzo liczymy na tę uwagę i jesteśmy wdzięczni za międzynarodowe uznanie i wsparcie. To pomoże Ukrainie odnieść najważniejsze zwycięstwo – zwycięstwo w wojnie – powiedział współzałożyciel i dyrektor kreatywny Bandy Paweł Wrżeszcz.
Agencja kreatywna Banda, która odpowiada m.in. za markę Ukraine.Now, przy wsparciu resortu środowiska, Państwowej Agencji Ukrainy ds. Zarządzania Strefą Wykluczenia i Państwowej Agencji Rozwoju Turystyki pracowała półtora roku nad koncepcją nowej marki strefy wykluczenia. Prezentację nowego znaku i całego konceptu marki Czarnobyl zaprezentowano w lutym 2021 r.
Jaki Czarnobyl zobaczy świat w 2064 r.? To pytanie, które zadają twórcy marki, która wspiera promocję Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia. Zona ma nie tylko nieść wspomnienia o straszliwej tragedii, ale także być magnesem turystycznym, miejscem działalności naukowej i rozwoju technologii, a także obszarem o unikalnej historii.
Podstawę grafiki stanowi obramowanie górnej płyty reaktora RBMK. Każdego roku znak ewoluuje – kolor czarny sukcesywnie i równomiernie będzie zastępowany przez kolor biały… aż do 2064 r., czyli planowanej chwili całkowitego wyłączenia z eksploatacji elektrowni jądrowej w Czarnobylu.
Wraz z logotypem przygotowano także nowy serwis internetowy dla Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia – chornobyl.today.